ACTIVITATS EXTRAESCOLARS

PROGRAMACIÓ D’ACTIVITATS EXTRAESCOLARS DE LLEURE I PREVISIÓ D’ESPAIS UTILITZATS. 18-19

 

 

  1. SERVEI DE MIGDIADA (P3):

 

Aquest servei s’ofereix segons les necessitats de l’alumne.

 

 

  1. SERVEI DE BON DIA:

 

Servei que s’ofereix de 08:00hores a 09:00hores del matí.

En aquesta activitat ens endinsem en el món dels contes. A cada sessió expliquem un conte d’uns 20 minuts de durada, després fem una activitat, ja sigui il·lustrar o fer amb tècnica pop up un conte que ells han inventat prèviament. Els últims 10 minuts expliquem un conte de la biblioteca.

 

  1. TALLER DEL CONTE(P3, P4 i P5)

 

En aquesta activitat dividim el curs en trimestre1r trimestre farem exercicis i jocs per aprendre a parlar fort i clar i perdre la vergonya. Decidirem quins personatges volem que hi hagi el nostre curt i els crearem amb plastilina polimèrica, pensarem l’argument i les escenes

2n trimestre crearem els escenaris de les diferents escenes i començarem a gravar

3r trimestre continuarem gravant i si sobra temps i podem fer una altre curt, el farem amb una altra tècnica.

 

 

  1. TALLER D’INICIACIÓ AL CURTMETARTGE (1r i 2n)

 

En aquesta activitat dividim el curs en trimestres:

1r trimestre farem exercicis i jocs per aprendre a parlar fort i clar i perdre la vergonya. Decidirem quins personatges volem que hi hagi el nostre curt i els crearem amb plastilina polimèrica, pensarem l’argument i les escenes

2n trimestre crearem els escenaris de les diferents escenes i començarem a gravar

3r trimestre continuarem gravant i si sobra temps i podem fer una altre curt, el farem amb una altra tècnica.

 

  1. TALLER DE DANSA(P3, P4 i P5)

 

Infants i joves aprenen de forma autònoma i justa a desenvolupar les seves capacitats físiques, el llenguatge del moviment, la intuïció i l’expressió a través de l’experimentació amb la dansa on la tècnica corporal i la creativitat treballen en harmonia.

 

 

  1. TALLER DE PLÀSTICA (P4, P5, 1r , 2n, 3r i 4t)

 

En l’ activitat d’ expressió plàstica cada any utilitzem un tema diferent com a fil conductorque ens serveix d’ excusa per a fer un tastet del color i dels materials. En pintura, semprepartim dels colors primaris i els materials que utilitzem són de tot tipus, sobretot dereutilització.Dibuixem, pintem, modelem, remenem i ens ho passem molt bé!

 

7.                           CURTMETRATGES (3r, 4t, 5è i 6è) 

Dividim el curs en trimestres:

 

1er trimestre: Aprendrem a actuar davant la càmera a patir de jocs i exercicis actorals.Decidirem l’argument de la pel·lícula i la dividirem en escenes. Repartirem elspersonatges.

 

2on trimestre: Repartirem les escenes per grups, cada grup escriurà una escena, decidiràon la gravarem I el material que s’ha d’utilitzar i dur per gravar-la. La següent setmana gravarem les escenes que seran dirigies per qui les ha escrit.

 

I així ho farem fins a finalitzar la pel·lícula, una setmana guio i la següent gravació. (De tant en tant mirarem a través del meu ordinador, com està quedant i l’evolució de cada actor/iu)

 

3er trimestre: Farem l’edició que inclou: decidir els títols, les músiques, les transicions iles “tomes falses”.

 

 

  1. EXPERIMENART (P3)

 

Experimentar

Divertir-se

Aprendre

 

ExperimentArt és un curs plantejat pels més petits, centrat en el procés i l’experimentació ja que aquesta edat el més important és que es diverteixin remenant i aprenent.

 

Els acompanyem a obrir els ulls, a desenvolupar els sentits, sobretot de la vista i el tacte, donant ales a la creativitat i les possibilitats, una introducció a la pintura, la

textura i el color i els materials diversos.

 

Pintura: traç, textures (líquida, esponja, dits,…)

Materials diversos (pals, pedres, sorra,…)

 

  1. NATACIÓ :

 

El coneixement i domini bàsic del medi aquàtic és imprescindible per tothomindependentment de l’edat o condició física. Una de les finalitats d’aquesta és conservar-la vida en el medi aquàtic i fer que els nens hi puguin ser autosuficients. Nedar millorade la qualitat de vida ja que s’aconsegueixen uns beneficis tipus físic (ja que és un esport), psíquic i de relació social. La natació és un dels esports més complerts, segons els especialistes, ja que tot el cos està en constant moviment i

no s’exercita només una part com passa amb la gran majoria d’esports. Tots els cursos els realitzen tècnics de natació titulats per la Federació Catalana i a més disposem de socorristes titulats durant tot l’horari d’obertura.

 

 

  1. JUDO (P5 a 6è):

 

Un esport a la teva mida, es tracta d’una activitat esportiva amb un perfil formatiu, tanten l’aspecte físic com en el psicològic. L’associació GIRONA-JUDO entitat amb més de 30 anys d’experiència en el sector i inscrita a la Secretaria General de l’Esport amb el nº 11244, ofereix la garantia d’un equip docent format per professors i tècnics titulats i homologats pels diferents organismes i institucions esportives.

 

11.                        TALLER DE BODY-PERCUSSION I PERCUSSIÓ GRUPAL (1r a 6è)  Posa el focus en l’expressió corporal, el desenvolupament de la psicomotricitat, i el treball en grup. La progressió d’aprenentatge és la següent:   Taller de body-percussion dirigit a 1er i 2n Es comença extraient el ritme del cos, llavors del cos passa a les mans i peus i es comencen a introduir instruments ètnics Taller percussió grupal dirigit de 3er a 6éIgual que el 1er i el 2n curs però finalment ja es toca amb baquetes, desenvolupant una polirítmia conjunta mitjançant diferents cordes instrumentals.

12.TALLER D’HORTI JARDÍ (1r a 5è):

 

Aprendre els principis bàsics de cultivar un hort i un jardí casolà de manera ecològica i        responsable, tenint cura de les plantes que tenim en el nostre entorn. Activitat gratuïta.

 

 

     

            13.TALLER DE HIP-HOP(1r a 6è):

 

En aquest curs els alumnes tindran l’oportunitat d’indagar i aprendre totes les modalitatsde ball que engloben la cultura Hip Hop. Aquest taller té l’objectiu de

 

millorar les qualitats físiques dels nens i nenes (resistència, coordinació, flexibilitat,…) i d’adquirir unritme musical mitjançant la realització de coreografies de balls amb música.

 

 14.GUITARRA (3r, 4t, 5è i 6è) 

Està demostrat que l’ aprenentatge de la música i d’un instrument en edat escolar reforça el desenvolupament integral dels estudiants. Amb aquest curs ens iniciarem al mon de la guitarra i reforçarem el llenguatge musical tot divertint-nos i coneixent millor les possibilitats que ens ofereix el domini d’un instrument i d’un llenguatge musical com es la música. Cal que els alumnes portin la seva pròpia guitarra que podran deixar a l’escolao emportar-se-la cada dia segons els convingui.

 

 

15.TALLER DE SCRAPBOOK ( 3er, 4rt, 5è i 6è )

 

L’scrapbook es l’art de crear amb retalls. Fem servir diferents tècniques podem crearàlbums de fotos, pagines de records, invitacions, targetes, quaderns, etiquetes, caixesdecorades i qualsevol objecte el scrap no te límits!!!

 

  1. MECANOGRAFIA ( 3er, 4rt, 5è i 6è )

 

L’objectiu d’aquest curs és la millora de les destreses de l’alumne en relació a la memorització del teclat, escrivint amb els deu dits, evitant mirar el teclat de forma rítmica per l’edat de l’alumne i reduint progressivament el número d’errors amb exercicis de repetició de seqüències de lletres, números i signes que ajuden a recordar la posició de les tecles al ordinador i adquirir l’habilitat necessària per agafar velocitat.

 

  1. APRENENT JUGANT

Els jocs de taula contribueixen al desenvolupament físic, cognitiu i social, i promouen la comprensió de les regles a una edat molt curta i estimulen la participació.Es treballarà en jocs de taula no tradicionals amb els quals  es treballa:

  • La concentració
  • El desenvolupament cognitiu
  • La capacitat d’associació i agilitat mental
  • La resolució de problemes
  • La intel·ligència motriu
  • Les capacitats tàctico-estratègiques…

 

  1. HANDBOL (1r a 6è)

 

Pràctica de l’handbol amb l’ajuda d’un monitor del Club d’Handbol de Sarrià

 

 

  1. BÁSQUET (1r a 6è)

 

Pràctica delbàsquet amb l’ajuda de monitors del CB Sarrià de Ter

 

 

  1. SERVEI DE LUDOTECA.

 

Espai lliure dirigit per una monitora on els nens i nenes puguin jugar a jocs de taula tradicionals (parxís, La Oca, Monopoly, construccions,…) No cal inscripció. Activitat

gratuïta.

 

 

 

  1. SERVEI DE BIBLIOTECA.

 

Durant tres dies a la setmana s’oferirà l’accés a l’aula de biblioteca per llegir, estudiar i fer deures. Participació voluntària. No cal inscripció. Activitat gratuïta.