Des de P3 a 6è, per tal de potenciar l’observació directa, l’experimentació i conèixer les principals riqueses de l’entorn de l’escola, realitzem diferents itineraris de manera sistemàtica al llarg del curs. Cada cicle segueix un recorregut diferent en funció de l’edat dels alumnes.

Amb la finalitat de conèixer i respectar l’entorn de la nostra escola i del poble, els alumnes al llarg del curs, realitzen diferents itineraris, de manera sistemàtica. Són diferents rutes i espais programats i preparats en una formació del claustre i el que pretenen és estudiar al llarg d’un any una zona natural de l’entorn, així al llarg de l’escolaritat conèixer la majoria d’espais que ens envolten.

Cada cicle porta a terme una programació i recorregut diferent. És un projecte interdisciplinari, doncs abraça moltes àrees d’aprenentatge: medi, matemàtiques, llengua, educació visual i plàstica, educació en valors morals i cívics…

itinerarieducacioinfantil

EDUCACIÓ INFANTIL

L’itinerari d’Educació infantil, és el bosc del costat de l’escola. És un bosc de roures, pins i alzines.  Cada trimestre, menys els nens i nenes de P3 que ho fan el tercer trimestre, es fa el recorregut per tal d’anar observant els canvis produïts per les estacions de l’any.

itinerariciclemitja

CICLE MITJÀ

Els alumnes de cicle mitjà realitzen dues sortides al llarg del curs per tal de conèixer el bosc mediterrani. Mitjançant un joc de pistes van descobrint els elements de la natura.  Al finalitzar el curs confeccionen un petit dossier.

2-cicle inicial

CICLE INICIAL

L’itinerari de cicle inicial arriba fins a la riera d’en Xuncla.  S’estudia el bosc de roures i alzines i la riera. Cada trimestre es fa el mateix recorregut però s’estudia i observa un animal (insecte, mamífer i ocell)  i  un vegetal diferent (arbre, arbust i planta), així els nens i nenes van aprenent in situ com és la natura vivent que ens envolta.

itinerariciclesuperior

CICLE SUPERIOR

Els alumnes més grans de l’escola fan dues sortides on estudien la flora, la fauna i el paisatge. Coneixen la Vall d’en Xuncla i Sants Metges de Sant Julià de Ramis.