Entorn 1r

Categories: 1r, 1r Trimestre, Activitats, Cicle Inicial, Entorn, Primària, i Projectes.

El passat mes d’octubre els nens i nenes de 1r vam anar a l’entorn per buscar l’alzina i el porc senglar. L’alzina la vam trobar de seguida. Del porc senglar vam trobar una petjada, la terra remoguda amb forats, aglans mossegats i un excrement, segurament de cria. Vam aprofitar per agafar elements natural (pinyes, pedres, pals, fulles seques, aglans,…) per crear diversos “Land Art” a l’aula.

Escola de Natura de Banyoles – 1r i 2n

Categories: 1r Trimestre, Cicle Inicial, General, Primària, i Sortides.

El passat 12 i 15 de novembre els nens i nenes de 1r i 2n vam anar d’excursió a l’escola de Natura de Banyoles. Ens van explicar les llegendes del drac de Banyoles i d’en Morgat. També com es va formar l’estany i d’on ve l’aigua. Seguidament, van explorar en grups diferents arbres. Els va agradar molt i s’ho van passar molt bé.

Incubació Artificial cicle mitjà 2019

Categories: 1r Trimestre, Cicle Mitjà, i Hort.

L’ alumnat de cicle mitjà hem escoltat una xerrada del senyor Víctor Fernández. La incubació artificial consisteix en fer néixer pollets en una incubadora. A l’ aula de ciències en tenim una. Ens ha explicat que per aconseguir que neixin s’ han d’ acomplir unes condicions: -Temperatura. Dins l’ incubadora ha d’haver una temperatura de 37’7 º C. La bombeta que té la incubadora escalfa. -Humitat del 40-50% L’ aigua del fons de l’ incubadora ho fa possible. -Ventilació. Els pollets necessiten oxigen i poden respirar perquè la clova és porosa. La incubadora té forats per on entra l’ aire.

Visita al Parlament de Catalunya sisè 2019

Categories: 1r Trimestre i Cicle Superior.

El passat dimencres 4 de desembre els alumnes de 6è de l’Escola Montserrat vam fer una sortida a Barcelona per visitar el Parlament de Catalunya. Membres de l’equip pedagògic ens van acompanyar fins a l’hemicicle, on ens vam poder asseure als escons on seuen els consellers i diputats del Parlament català. Vam tenir la sort que l’actual president del Parlament, Roger Torrent, que va ser alumne de l’Escola Montserrat, ens expliqués com funciona tot plegat. Vam aprendre que hi ha 135 escons repartits pels diputats del les 4 circumscripcions electorals, que són les 4 províncies de Catalunya; que una legislatura

5è. PLE INFANTIL A L’AJUNTAMENT DE SARRIÀ DE TER

Categories: Cicle Superior, Primària, i Sortides.

Els alumnes de 5è de l’Escola Montserrat hem anat fins a la sala noble de l’edifici del Coro, a la plaça de la Font de Sarrià, per participar en el tradicional Ple Infantil. Enguany s’ha hagut de celebrar al Coro perquè la Sala de Plens de l’Ajuntament s’està pintant i arreglant per l’inici de la nova legislatura. Cadascú de nosaltres ha representat un paper: l’alcaldessa, els regidors de l’equip de govern, els regidors de l’oposició i el poble, que feia de públic del ple. Allà hem simulat un ple com els de veritat, com els que fan a l’Ajuntament de